Dina Food inviterede samarbejdspartnere ind på hjemmebanen

For Dina Food er gode og tætte samarbejdspartnere afgørende for en god forretning. Virksomheden forhandler kager og desserter til horecasegmentet (Hoteller, Restaurationer og Caféer) og har små og store leverandører fra hele Europa med råvarer og kvalitet i fokus.

For at styrke samarbejdet med kunderne gik de sammen med en række foodpartnere om en dag med frostvarer i fokus. Dina Foods egen hjemmebane Food Innovation House lagde hus til for de 30 medarbejdere fra Dagrofa, som deltog.

– Det var en måde, vi kunne tage ejerskab og styring på tværs af andre leverandører, siger CEO, Henrik Christensen.

Styrket relation

Lantmännen Unibake diskede op med morgenbrød. Polar Seafood brugte testkøkkenet i Food Innovation House til at lave frokosten. Og Dina Food satte selvfølgelig et kagebord op, hvor fokus var kager i øjenhøjde, og hvordan de kan præsenteres i frostdisken for at forbedre den samlede oplevelse af kagerne.

Desuden kom COO i Innovation Hub FOOD, Gyda Bay og fortalte om de mange spændende projekter i Food Innovation House, mens Per Mandrup holdt oplæg om tidens fødevaretendenser.

– Frost Dagen var en stor succes. Det har styrket relationen fra hovedkontor til butikspersonale. Vi har planer om at afholde lignende arrangementer igen og vil gerne gøre det til en tradition. Det er et rigtig godt eksempel på den synergi, der er i et fødevarehus med tilhørende fødevarefaciliteter.

Vi skal bruge fryseren i stedet for at smide ud

Udover et tæt leverandørsamarbejde har Dina Food en mission. At gøre det nemt for køkkenpersonalet at servere kage og desserter. For produkterne kan tages direkte op fra frost – klar til anretning. Noget, der har stor betydning i en travl hverdag i køkkenet.

Konceptet taler også ind i Dina Foods fokus på bæredygtighed. For flere af produkterne er portionsopdelt, så man kan tage lige præcis den mængde op, man har behov for. Resten bliver liggende i fryseren til næste gang, de skal bruges. På den måde undgås madspild.

– Vi samarbejder også med leverandører med fokus på CO2-besparelse, clean label og gode råvarer med få e-numre. Bæredygtighed er et stort parameter i vores udviklingsrejse.

Dina Food har også brugt Food Innovation House til at filme marketingvideoer i det tilhørende testkøkken. Nogle gange bliver testkøkkenet også taget i brug til tilberedning og udvikling af kager i samarbejde med leverandører.