Hjemme er bedst: Dina Food vender tilbage til Food Innovation House
Efter et år ude er Dina Food nu atter hjemme i de velkendte omgivelser i Food Innovation House. En beslutning, der føles som en hjemkomst for virksomheden. Hjemkomsten blev fejret den sidste dag i februar med et stort udvalg af Dina Foods lækre kager og desserter i Food Innovation House.
I takt med stigende vækst fik kagevirksomheden Dina Food for et år siden behov for mere plads. På det tidspunkt var der ikke et lokale med tilstrækkelig plads i Food Innovation House. Derfor flyttede de ud af fødevarehuset til større lokaler i Resilience House i DANDY Business Park, da det var vigtigt for Dina Food at forblive en del af DANDY Business Park. Nu, et år senere, er de blevet endnu flere medarbejdere, og denne gang er der heldigvis plads i Food Innovation House.
– Vi mistede simpelthen noget ved at flytte til Resilience House, rent branchemæssigt. Og da jeg hørte, at Puratos skulle flytte til Give, kontaktede jeg Martin Sørensen og spurgte, om vi kunne overtage deres lokale. Det kunne vi, så nu er vi tilbage og kan igen nyde godt af at være en del af den fødevareverden, som findes her i Food Innovation House, fortæller Henrik Christensen, CEO for Dina Food
Unik fødevareenergi
Under sin hjemkomsttale gav Henrik udtryk for, at Dina Food i det seneste år har savnet den unikke fødevareenergi og puls, som man oplever i Food Innovation House.
Gyda Bay, COO for Innovation Hub FOOD i DANDY Business Park, er også glad for Dina Foods tilbagevenden:
– Det er fantastisk at have Dina Food tilbage. Vi håber, at de i Food Innovation House kan fortsætte deres vækstrejse understøttet af de unikke synergier, netværksmuligheder og det dynamiske fødevareinnovationsmiljø, som er kendetegnende for huset.
Detailhandlen = Kæmpe potentiale
Dina Food har to overordnede mål for fremtiden. Det primære mål er at fastholde og udvikle deres førende markedsposition inden for kager og desserter til det professionelle marked (hoteller, restauranter og caféer). For at styrke den position har Dina Food netop ansat Preben Gejl som salgschef til Foodservicemarkedet. Det andet er detailhandlen, som Henrik Christensen betragter som en særlig spændende udfordring for Dina Food.
– I detailhandlen ligger der et kæmpe potentiale for os. Traditionelt set har vi ikke for vane at købe kager og desserter i supermarkedets fryser her i landet. Det er vores kultur at gå til bageren eller at bage selv, hvis vi f.eks. skal have gæster. Derfor er detailhandlen en spændende opgave for os, fordi vi netop skal ud til forbrugerne og lære dem, at en kage fra fryseren kan smage mindst lige så godt. Sortimentet, som vi tilbyder detailhandlen, er ikke samme sortiment, som sælges til Foodservice kunderne.
Om Dina Food
Dina Food har specialiseret sig i kager og desserter på frost til HoReCa-segmentet (Hoteller, Restaurationer og Caféer) og har små og store leverandører fra hele Europa med gode råvarer og kvalitet i fokus.
Vi skal bruge fryseren i stedet for at smide ud
Dina Foods mission er: At gøre det nemt for køkkenpersonalet at servere kager og desserter. Produkterne kan tages direkte op fra frost – klar til anretning. Noget, der har stor betydning i en travl hverdag i køkkenet.
Konceptet taler også ind i Dina Foods fokus på bæredygtighed. For flere af produkterne er portionsopdelt, så man kan tage lige præcis den mængde op, man har behov for. Resten bliver liggende i fryseren til næste gang, de skal bruges. På den måde undgås madspild. Dina Food samarbejder også med leverandører med fokus på CO2-besparelse, clean label og gode råvarer med få e-numre. Bæredygtighed er et stort parameter i virksomhedens udviklingsrejse.