AI som medspiller: Strategien for fremtidens arbejdsplads

Velkommen til en halv dag dedikeret til forståelsen af kunstig intelligens som en integreret del af vores professionelle teams. Dette event, som bygger videre på vores tidligere, populære events med fokus på kunstig intelligens, inviterer dig til at udforske, hvordan AI kan transformere virksomheder ved at blive tænkt ind som en kollega snarere end blot en teknologi.

Under eventet vil vi sammen dykke ned i de strategiske aspekter af AI-implementering og diskutere, hvordan ledere og kernevidensmedarbejdere kan arbejde proaktivt med AI for at skabe værdi og innovation uden at overse de menneskelige aspekter af teknologien.

Vores talere vil dele deres erfaringer og indsigt gennem inspirerende cases og aktuelle forskningsresultater. Du vil høre om alt fra bias og etik i AI til hvordan virksomheder anvender AI til udfordringerne som også lurer.

Afslutningsvis vil der være en session dedikeret til, hvordan vi strategisk kan anvende AI i vores virksomheder. Denne del vil inkludere en rundbordssnak, hvor deltagerne aktivt kan bidrage med deres tanker og udfordringer. Her vil vi diskutere nødvendige kompetencer, ressourceallokering og hvordan man sikrer en sikker og effektiv IT-infrastruktur for AI.

Målgruppen for dette event er C-level ledere, strategiske beslutningstagere og medarbejdere, der arbejder med digital transformation, men som ikke nødvendigvis har en IT-baggrund. Ud over det, er målgruppen også nøglemedarbejdere, der til dagligt sidder med kommunikation og skal videreformidle inden og uden for virksomheden. Vores fokus er på at gøre deltagerne klædt på til at starte rejsen med implementering af AI i deres organisationer.

Deltag i vores event for at blive klogere på, hvordan du kan integrere AI som en værdifuld medarbejder i din organisation, og hvordan du navigerer i de udfordringer og muligheder, som følger med den digitale transformation.

Der er begrænsede pladser, så vent ikke for længe med at tilmelde dig.

Foreløbigt Program

Kl. 08.30
Ankomst og networking

Vi byder på en kop kaffe og en croissant mens du mødes med andre spændende profiler, som også er i gang med (eller skal i gang med) den digitale transformation.

Kl. 09.00
Velkomst v/Michaela Andersen COO DANDY Business Park
Kl. 09.05
Kreativitetens nye grænser: Kunstig Intelligens og etik i arbejdslivet v/Michaela Andersen

Michaela tager dig med på en rejse ind i, hvordan kunstig intelligens kan udvide grænserne for kreativitet på arbejdspladsen. I sit oplæg vil hun undersøge tendenser og studier, der belyser både muligheder og etiske udfordringer ved at integrere AI i kreative processer. Michaela vil særligt fokusere på, hvordan vi kan navigere i bias og etiske dilemmaer, mens vi samtidig udnytter AI’s potentiale til at forbedre og innovere vores arbejdsprocesser.

Du vil få indsigt i, hvordan AI kan forbedre kreativitet og håndtere etiske udfordringer, med fokus på at identificere og mindske bias. Bare ved at være opmærksom.

Kl. 09.30
Sådan kommer du igang med AI v/Rasmus Linnet

Hos Bagger-Sørensen tror vi på, at adgangen til ny viden og kompetence inden for kunstig intelligens (AI) er central i muligheden for skabe konkurrencefordele og organisationer med eksistensberettigelse i fremtiden. Den rivende udvikling indenfor AI baner vej for nye muligheder inden for innovation, effektivisering og kvalitet, både i vores egen portefølje og i erhvervslivet generelt.

Derfor tilstræber vi at give alle vores virksomheder en fordel af at være en del af et større koncernøkosystem, mens vi stadig værner om hver enkelt virksomheds selvstændighed og deres evne til at fremme en kultur af innovation.

Vi er i fuld gang med at udvikle et kommercielt Innovationsnetværk, hvor passionerede medarbejdere fra alle vores selskaber får mulighed for at dele viden og samarbejde om at fremskynde realiseringen af kommercielle muligheder.

Ved at udforske og implementere AI på forsøgsbasis og i mindre skala sikrer vi, at vi forstår de nuværende og fremtidige potentialer, som teknologien rummer. Denne indsigt er afgørende for vores evne til strategisk at navigere og differentiere Bagger-Sørensen koncernen i fremtiden.

Key takeaways vil være, hvordan vi gennem innovationsgrupper, praktiske tests og samarbejder, effektivt kan igangsætte arbejdet med AI i praksis, og vil indeholde små demonstrationer og indblik i hvordan vi arbejder med at skabe værdi for hele koncernen

Kl. 10.00
Sådan kommer du foran med AI v/Tina Dupont

Hvordan bruger nogle af verdens største mærker algoritmer, automatisering, AI og maskinlæring til at skabe kundeoplevelser og loyalitet? Og hvorfor er det vigtigt at tage hensyn til menneskelig psykologi og fysiologi, når man arbejder med teknologisk design af kundeoplevelser? Tina vil adressere disse spørgsmål gennem en række praktiske eksempler og cases.

De takeaways, du som deltager vil kunne tage med hjem, er:

  • Hvordan AI kan skabe en hyper-personaliseret oplevelse
  • Konceptuelle tanker om at skabe kundeoplevelser i en stadig mere digital tidsalder
  • Inspiration til, hvordan du kan komme i gang derhjemme.
Kl. 10.30
Kort Pause

Grib en ekstra kop kaffe eller stræk benene.

Kl. 10.45
Sådan skaber du en vinderstrategi for AI v/Nina Due og Mette Beck-Nielsen

I en tid, hvor kunstig intelligens (AI) transformerer erhvervslivet, er det afgørende for danske virksomheder at udvikle effektive strategier for implementering af AI. her får du vigtig indsigt i, hvordan man kan skabe betydelig forretningsmæssig værdi gennem strategisk anvendelse af AI.

Mette Beck-Nielsen fra Digital Dogme vil præsentere konkrete eksempler på, hvordan visse organisationer allerede har opnået betydelige fordele ved at integrere AI, og hvilke strategier der har været afgørende for deres succes.

Derefter vil Nina Due fra Microsoft diskutere topledelsens kritiske rolle i at fremme AI’s potentiale ud over blot teknologiske implementeringer, og hvordan strategiske tilgange kan forme organisationens fremtid.

Deltagerne vil have mulighed for at engagere sig i rundbordssnakke for at dele erfaringer og udfordringer relateret til strategisk anvendelse og implementering af AI. Dette inkluderer en diskussion af de væsentligste udfordringer i AI-udnyttelse, nødvendige kompetenceudviklinger, organisatoriske tilpasninger og risikostyring.

Indlægget vil afrundes med en opsummering, hvor der fastsættes nøgleindsigter og handlingspunkter for fremadrettet arbejde med AI, hvilket vil styrke deltagerne i deres strategiske arbejde med teknologien og tilbyde nye professionelle perspektiver.

Kl. 12.00
Tak for i dag – og en lille frokost

Mød oplægsholderene

Michaela Andersen
COO, Innovation Hub TECH og CMO DANDY Business Park

Med en  baggrund i tech branchen og mere end 20 års erfaring i kommunikation, events og netværksbygning, har Michaela fokuseret på at fremme digital indsigt og samarbejde i diverse organisatoriske kontekster.

Som COO i Innovation Hub TECH i DANDY Business Park samarbejder hun nu primært med SMV tech-virksomheder, hvor hun spiller en rolle i at matche virksomheder ud fra deres digitale behov og løsninger.

Hendes interesse for generativ AI har inspireret til nysgerrighed og strategiske overvejelser omkring AI’s potentiale.

Ud over det, er hun en brugt oplægsholder, når det kommer til netop emnet, hvad man skal huske at være opmærksom på, når ‘maskinerne bliver kreative’.

michaeala_kvadrat_sh
Rasmus Linnet

Rasmus Linnet arbejder med digital forandring og forretningsudvikling, med en passion for kunstig intelligens. Hans arbejde spænder over flere innovative startups, strategisk rådgivning og drift af udviklingsprocesser, såvel som workshops om praktisk arbejde med implementering af AI i organisationer. Han er medstifter af TrendXplorer, en dansk AI-startup, der indsamler store dataset og analyserer disse ved brug af sprogmodeller, machine learning og tidsserieanalyser.

I dag arbejder Rasmus for Bagger-Sørensen & Co A/S, hvor han hjælper koncernen med at introducere brugen af generativ AI i arbejdsprocesserne hos Bagger-Sørensen Equity og porteføljeselskaber. Rasmus har en baggrund indenfor organisatorisk ledelse og forandringsledelse, suppleret med uddannelse og erfaring indenfor trendanalyse og AI.

rasmus-linnet
Tina Dupont
Afdelingsleder Velliv

Tina arbejder sammen med andre talentfulde personer om digital transformation. Hun er også medstifter af Aimia, et firma inden for AI-forskning og -inspiration.

Nogle af hendes tidligere erfaringer inkluderer: Produktchef for AI og robotteknologi hos NTT DATA Business Solutions, inklusiv at være leder af den Globale Digitale Menneske Platform. 3 års seniorrådgivning inden for digitale transformationsprojekter i nogle af de førende danske virksomheder.

Og endelig var hun grundlægger og vært ved podcasten: BeyondDigital.

Hun er en passioneret fortaler for at humanisere teknologi og udforske den emotionelle interaktion mellem mennesker og teknologi, herunder robotter, AI og andre virtuelle enheder. Med en dynamisk profil inden for digital ledelse har hun succesfuldt ledet.

tina_dupont
Mette Beck-Nielsen
Direktør, Digital Dogme

Mette er direktør for Digital Dogme, et initiativ hvor ambitiøse danske virksomheder samarbejder om at løfte de digitale kompetencer hos medarbejdere i dansk erhvervsliv.

Med et skarpt fokus på den akutte mangel på digitale færdigheder, har Mette ledet indsatsen for at sætte fokus på opkvalificering af eksisterende medarbejdere og sikre Danmark en fortsat position som digital frontløber.

Med et særligt øje på diversitet og inklusion i tech-sektoren er Mette en stærk fortaler for, at virksomhederne selv tager ansvar for digital opkvalificering, hvis de ikke kan finde de nødvendige færdigheder på jobmarkedet, og arbejder tæt sammen med politikere, uddannelsesinstitutioner og civilsamfundet for at forme og realisere Danmarks digitaliseringsstrategi.

mette-beck-nielsen_kvadrat_sh
Nina Due
Divisionsdirektør, SMV Corporate, Microsoft Danmark og Island

Som divisionsdirektør for Microsoft Danmark er Nina ansvarlig for at accelerere SMV’ers digitale transformation ved at lette og støtte deres teknologiimplementering.

I denne rolle deltager hun i de strategiske ændringer, der er nødvendige på tværs af mennesker, processer og teknologi for at muliggøre forretningsdrevet innovation samtidig med at sikre stabile og pålidelige miljøer. Nina har dyb indsigt i Microsofts interne transformation og produktudvikling og er en nøglefigur i virksomhedens udvikling af nye markedsstrategier.

Hendes lederskab er præget af en stærk forpligtelse til at omsætte teknologi til konkret forretningsværdi, og hun har en passion for at udvikle Microsofts økosystem af partnere samt fortsætte den kulturelle og organisatoriske transformation af Microsoft Danmark.

nina-due_kvadrat_sh

Kontakt