Events med ansvar.

Når du besøger DANDY Business Park som gæst til et møde eller konference, vil du støde på vores ansvarlige initiativer. 

Med et kontinuerligt fokus på at optimere på processerne, arbejder vi dagligt på at blive mere bæredygtige og erkender samtidig at vi ’aldrig vil nå i mål’. Ingen organisation er helt bæredygtig, og vi er ingen undtagelse.Men vi er fast besluttede på at gøre vores del for at minimere miljøpåvirkningen og arbejder målrettet på at forbedre vores bæredygtighedspraksis. Vi ved, at vejen til bæredygtighed er en konstant rejse, og vi glæder os over de skridt, vi tager for at beskytte miljøet og samarbejde med vores partnere, medarbejdere og gæster for at skabe mere klimavenlige arrangementer og konferencer i fremtiden. 

DANDY Business Park er en del af Bagger-Sørensen-koncernen, som arbejder med ESG-strategi og på at nedbringe Scope 1 & 2 mv. Særlige fokusområder er blevet defineret i hele organisationen, og nedenstående er et udsnit af de ’små’ og lavpraktiske skridt, vi i øjeblikket tager på området. 

I DANDY Business Park tror vi på, atvi når længere sammen end hver for sig. Det er en tilgang, vi også efterlever på bæredygtighedsområdet. Derfor har vi indført en række initiativer. 

  • I DANDY Business Park har vi 100 % vedvarende energi, som indgår i alle processer lige fra produktion af forplejning til teknologien i AI Innovation House og el-ladestanderne på parkeringspladsen. 
  • +70 el-ladestandere fordelt i parken, fra forskellige udbydere, gør det let tilgængeligt at ankomme i el- eller hybridbil. 
  • Når I ankommer til parken, vil I i de varme måneder hurtigt opdage, at her boomer af biodiversitet på de fleste grønne områder i parken under navnet Vild med Vilje.
Tech og bæredygtighed går hånd i hånd.

Teknologier giver muligheder for at gøre en positiv forskel og vi går gerne forrest med test og dataindsamling for at blive klogere på nedbringelsen af vores CO2-udledning. 

  • Vi byder på en bred vifte alternative løsninger til klassiske præsentations- og formidlingsformater. Eksempelvis er det muligt i AI Innovation House at benytte en flipskærm med uendelige muligheder for tegning og brainstorm i stedet for flipovers med papir. 
  • Mange mødelokaler samt QUANTUM indeholder kamera og lyd, der muliggør hybridmøder og velfungerende indlæg fra eksterne oplægsholdere på andre lokationer, så lange distancer kan imødegås med teknologi i stedet for transport. 
  • I AI Innovation House har vi bookingskærme med check-in på mødelokalerne, som sikrer optimal udnyttelse af faciliteterne, og bidrager til en adfærdsregulering, der er mere hensigtsmæssig for energiforbruget. 
Fokus på nedbringelse af forbrug

Vi er ikke bange for at være nyskabende og eksperimentere med forskellige tiltag og dataindsamling for at lære mere om, hvordan vi bedst kan nedbringe vores miljøpåvirkning. 

  • Censorer på vandhaner i husene undtagen Advice House. 
  • Energiovervågningssystem i hele parken gør det muligt at regulere forbruget i løbet af døgnet samt i weekender og ferieperioder. 
  • Mange steder er der bevægelsescensorer som opfanger, om et rum er uden mennesker, og tomme lokaler kan på den måde tages ud af driften. 
  • Næsten al belysning er LED. Vi slukker hyggelamperne, gløderørslamper, i receptionerne når vi går hjem, selvom der stadig er folk i huset, og har påbegyndt arbejdet med at udskifte de sidste 400 pærer til LED i Advice House.  
  • Leanheat er installeret i AI Innovation House. Denne teknologi bruger algoritmer fra vejrudsigten, så vi er på forkant med, om der skal opvarmes eller køles, og der ikke bruges unødvendig energi inden en eventuel ændring i temperaturen udenfor. 
  • Rengøring af specialmødelokaler tager udgangspunkt i arrangementskalenderen, så der kun rengøres områder, der har været benyttet. 
Affaldssortering i fokus

Vi gør en indsats for at fremme affaldssortering, genanvendelse og reduktion af affaldsproduktion for at opnå en mere bæredygtig praksis både i hverdagen og til arrangementer.                                                                                              

  • Gæster opfordres til at affaldssortere i hhv. restaffald og organisk affald samt pant, og vi arbejder på at tilbyde endnu flere sorteringsmuligheder i løbet af 2024. 
  • Personale samt lejere i DANDY Business Park sorterer affald i ni fraktioner: organisk affald, papir og pap, metal, plast og mad-/drikkekartoner, glas, restaffald og farligt affald. 
  • Konferenceplanlæggere opfordres til at udelade affaldsgenererende merchandise såsom blokke, papir, kuglepenne og unødvendige reklamegaver til gæsterne, når der afholdes arrangementer i QUANTUM. 
Ansvarligt samarbejde og indkøb

Vi integrerer bæredygtige praksisser inden for leverandørvalg, forplejning og ressourcestyring for at reducere klimaaftrykket og fremme en mere bæredygtig drift. 

  • Vi udvælger vores leverandører med omhu og fokus på lokalt forankrede virksomheder for bl.a. at nedbringe klimaaftrykket på levering. 
  • Indkøb af papirvarer er rent genbrugspapir og sæbe er Svanemærket. 
  • Særligt på forplejningsområdet samarbejder vi omkring mulighederne for mindre klimabelastende anretninger, og at tilbyde løsninger med fokus på økologi, mindre madspild og kødfri måltider, som imødekommer efterspørgslen ifbm. større møder og konferencer.  
    • Til større events bestilles forplejning senest 8 dage før afvikling, så køkkenet har mulighed for en optimal planlægning af indkøb og produktion. 
    • Der er et bredt udvalg af vegetariske og veganske muligheder, og eksempelvis frokostsandwiches er som udgangspunkt altid med én vegetarisk variant. 

Kontakt

Maibrit Valentin

Eventkoordinator

mvk@dandybusinesspark.dk

+45 2141 2153

Laura Pedersen

Event Host & Studentermedhjælper

Vi åbner op og inviterer ind.

Virksomheder vokser, fordi de sammen har mulighed for at udvikle det, som ikke var muligt at opnå hver for sig. Derfor mødes parkens beboere og samarbejdspartnere, når vi inviterer ind til større events, konferencer og gå-hjem-møder.